-
Chrome Dinogame ontwerpen met OctoStudio en Zimjs
In deze bijdrage leer je hoe je met ZimJs-code een loopgame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game met AI. Je vindt in deze bijlage ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt met codeblokjes op een mobiel toestel en via de app …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Food challenge 2024: Mozzarella stretching
Maak jij samen met jouw klasgenoten de langste mozzarellastretch? De winnaar krijgt een rondleiding in het Mozzarella Experience Center en wandelt buiten met honderd pizza's.
Tijdens de Mozzarella Stretching Challenge daagt Hogeschool VIVES je uit. …
tot
Nascholing of activiteitNieuwAdministratief personeel -
Digitale voedingsquiz
Wat weten jouw leerlingen over nieuwe voedselbronnen? Of over de energietransitie in de voedingssector? Samen met Food At Work nemen we lekker de proef op de som tijdens onze volgende digitale voedingsquiz.
Tijdens de quiz maken je leerlingen kennis …
Nascholing of activiteitNieuw -
TechFair: Interactieve beurs
Er is een tijd om les te geven over nieuwe technologieën. En er is een tijd om je leerlingen er van kop tot teen in onder te dompelen. Dat is precies wat we doen op de allereerste TechFair in Technopolis.
Samen met topbedrijven uit heel …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Mobiele wastafel: Onderzoeken en ontwerpen
In een interdisciplinair project bouwden leerlingen metaal vormingstechnieken een mobiele wastafel. De leerlingen van elektrotechniek zorgden voor de koppeling van zonnepanelen aan de wastafel en het weergeven van verzamelde data op een scherm.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Code City: Codeerlessen
Coderen en computationeel denken zijn dé vaardigheden van de toekomst. Door te coderen leren kinderen de digitale wereld beter begrijpen. Ze leren logisch nadenken, krijgen een beter ruimtelijk inzicht en lossen problemen op. Een flinke …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Snijsjabloon voor pinguïn: STL-file
Deze stl-file print een sjabloon waarmee men afbeeldingen op een karton (bij voorkeur <2mm dikte) kan overbrengen.
Indien deze vormen dan uitgeknipt, gestapeld en vastgelijmd worden bekomt men (met enige verbeelding) een pinguïn in …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Sociale robot: Leerpad
Dit leerpad helpt jou als leerkracht om het STEM-project 'Sociale robot' voor te bereiden. In dit project ontwerpen, programmeren en bouwen leerlingen een sociale robot, die moet voldoen aan bepaalde (zelfgekozen) criteria. Een bonus bij …
tot
Nascholing of activiteit -
Whadda: Ontwikkel je STEM- en programmeervaardigheden
Whadda biedt de makersgemeenschap doe-het-zelf-elektronica en apparatuur om ideeën tot leven te brengen! Doe mee met onze zoektocht om meer te leren over elektronica, programmeren, mechanica en meer nuttige vaardigheden! Laat je inspireren …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Robocup Junior: Robotwedstrijd
Op deze website vind je informatie over de Robocup Junior-wedstrijd. Dat is een jaarlijkse robotwedstrijd voor jongeren van 8 tot 18 jaar oud.
RoboCup Junior stimuleert het uitwisselen van kennis, communicatie en teamwerk. Schoolteams bouwen en …
AankondigingLeerkracht, ICT-coördinator -
Draaien en frezen: Berekenen toerental
Dit leermiddel is opgedeeld in twee delen. In het eerste deel zullen je leerlingen aan de hand van tabellen het ideale toerental berekenen voor het draaien met snelstaal en hardmetaal in verschillende soorten materiaal. In het tweede deel zullen …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht