-
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door de …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Kennismaking met Storyline 360: Ontwerp e-learningcursussen
In deze korte overzichtsvideo ontdek je de bouwstenen van Storyline 360, statussen, lagen, triggers, dia's en scènes. Hoe je in de gebruikersinterface navigeert. Hoe de interactieve elementen van de Content Library 360 werken.
De …
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
360°-tour maken met Xerte: Stappenplan
Met Xerte kan je interactieve 360°-tours creëren. Een 360°-afbeelding vormt de basis van de tour. Daaraan kan je andere 360°-afbeelding koppelen, zodat gebruikers zich als het ware voortbewegen in de locatie.
Elke 360°-afbeelding …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Ideetjes voor bewegend leren
In deze video krijg je een aantal tips over hoe je bewegend leren kan integreren in je les.
VideoNieuwLeerkracht -
Hoe kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag?
In deze video geeft juf Sanne tips over hoe je je leerlingen zelfstandig kan laten werken.
VideoNieuwLeerkracht -
Translanguaging in groepswerk
Korte videoreportage over hoe je je leerlingen kan toelaten hun thuistaal in te zetten tijdens het groepswerk.
VideoNieuwPedagogisch begeleider -
Begin schooljaar: Sneller klaar bundel
Wanneer de leerlingen sneller klaar zijn met hun werk mogen ze een blaadje uit de tijd over shop nemen. Deze versie hoort bij het begin van het schooljaar.
In de bundel vind je volgende opdrachten:
- een schooltas ontwerpen;
- twee weetjes en een leugen …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Kerstwandeling: Bingo
Deze bingo kan je gebruiken tijdens een kerst(lichtjes)wandeling. Als leerlingen een bepaald voorwerp zien, mogen ze dit aanduiden op de bingokaart.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Jezelf voorstellen met apps op een smartphone
Een smartphone waarvan de leerlingen zelf de apps moeten invullen. Op die manier kunnen ze zich voorstellen. Ze vullen o.a. volgende gegevens in: leeftijd, favoriete eten, lievelingsdier ...
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Wizenoze: Verzameling educatieve internetbronnen
Op Wizenoze vind je educatieve internetbronnen (teksten, video's) gerangschikt per onderwerp.
WebsiteNieuwAndere functie -
ICT-hoekje van SGKEi Beveren
Op deze website verzamelen voor onze school apps en oefeningen voor leerlingen. Zo kunnen ze digitale oefeningen maken voor rekenen, taal, enzovoort.
WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Een slijmzoen voor je oma: Kennismaken met dieren uit de zee
Deze presentatie hoort bij het boek Een slijmzoen voor je oma van Matthijs Meeuwsen. Laat de slotmachine op de eerste dia bepalen welk bijzonder zeedier je gaat voorlezen aan de kinderen. Na het voorlezen kan je het bijhorende filmpje laten zien.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht