-
Algemene economie: Webquest - Lift 5
De begrippen bij de eerste vijf levels van het eerste thema zijn in te oefenen via flashcards. Je vindt in deze webquest ook een kruiswoordraadsel en het spel galgje over deze begrippen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
FixLogistix: Online spel rond transport en logistiek
Via dit gratis online spelplatform maken je leerlingen kennis met logistieke processen en beroepen vanuit de klas. Als planner zijn ze aan zet om verschillende transporten in goede banen te leiden met aandacht voor timing, budget en …
App of software -
Digitale reis naar het Europees Parlement: 360°-rondleiding
Doe mee aan een virtuele rondleiding door het Parlement in Brussel en Straatsburg, ontmoet de leden van het Europees Parlement en krijg een beter inzicht in de werkzaamheden in het hart van de Europese democratie.
Neem een duik nemen in de VR-wereld …App of softwareLeerkracht, Ander -
SIEO: Begrippen uit de gedragseconomie
Deze app hoort bij het keuzekatern Gedragseconomie van de methode Mens en Economie van de Stichting Innovatief Economieonderwijs (SIEO).
De app kan door iedereen die interesse heeft in gedragseconomie gebruikt worden, los van de methode. De app …
App of softwareLeerkracht, Ander -
Begrippen krediet: Oefeningen - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent een aantal begrippen in verband met krediet.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Begrippen verzekeringen: Oefeningen - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent een aantal begrippen in verband met verzekeringen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Soorten betalingen: Oefeningen - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent een aantal begrippen omtrent soorten betalingen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Welvaart en welzijn : Oefeningen - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent een aantal begrippen in verband met welvaart en welzijn.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Economische kringloop: Voorstelling werking economie - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent de economische kringloop. Voorstelling van de werking van economie.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Handelseconomie: Basisbegrippen - Optimum 2.1 Boekhouden
Je oefent de basisbegrippen (inleiding en situering) van handelseconomie.
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
ResourCity: Educatieve game voor wetenschappen
Het spel is gebaseerd op het heel populaire Pokémon Go. Je ziet op de app in augmented reality waar in jouw buurt chemische elementen verstopt zitten. Eens je een element gevangen hebt, krijg je een origineel wist-je-datje over dit …
App of softwareLeerkracht -
FittingKVdm: Software voor regressieanalyse
Eenvoudig te gebruiken software voor allerlei soorten kleinste kwadratenregressie.
De vele voorbeeldbestanden met échte gegevens tonen aan hoe wiskundige functies kunnen gebruikt worden om allerlei verbanden te modelleren, in alle …App of softwareAndere functie