-
Online identiteit: Huistaak voor leerling en ouder(s)
Je kan dit document gebruiken als huiswerk waarbij zowel de leerling als de ouder samen moeten nadenken over bepaalde keuzes online ter voorbereiding op een hoofdstuk rond datahonger en online identiteit.
Facebook is misschien niet meer het …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Een presentatie maken: Tips
In Canva ontworpen document waarmee leerlingen zelfstandig aan het werk kunnen om een goede presentatie op te bouwen. Ze zoeken zelf een onderwerp uit (eventueel vanuit praktijkvak) en gaan aan de slag met de tips voor een goede presentatie.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Presentatie maken: Poster met tips
Een poster met enkele snelle tips om tot een goede presentatie te komen:
- sneltoetsen,
- inhoud,
- lay-out,
- ...
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Het toetsenbord ontleed: Werkblad
Werkblaadje met informatie en korte oefeningen over het toetsenbord.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Zelfrijdend wagentje door een groene golf: STEM-project
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Schakel, programmeer en regel hier zelf een elektromotor, start met de basis aan vectoren, leer grafieken ten volle te benutten en wees de snelste in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Fietsantibotssysteem: STEM-project
Graag veilig naar school met de fiets? Ontwerp hier zelf een systeem dat jouw fietsrit veiliger maakt door het gevaar op een botsing te signaleren.
Downloadbaar lesmateriaal -
Dubbelsterren: STEM-project
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Gebruik echte data van de Mercator-telescoop op La Palma en programmeer in Python om de kosmische dans van dubbelsterren te ontrafelen.
Downloadbaar lesmateriaal -
SQUEEZE: Een serious game over online identiteit
SQUEEZE is een methode van JES vzw over online identiteit met een vaste duur van 100 minuten. Concreet testen tieners individueel het prototype van het nieuwe online-platform Squeeze op tablets of laptops uit, om …
Downloadbaar lesmateriaal (8) -
PLAY: Educatief pakket over verantwoord gamen en vrijetijdsbesteding
PLAY is een educatief pakket ontwikkeld voor jongeren tussen twaalf en veertien jaar. Het vertrekt vanuit de positieve insteek om jongeren inzicht te geven in hun eigen gamegedrag en dat van hun leeftijdsgenoten.
PLAY wil jongeren helpen om op een …
Downloadbaar lesmateriaal (20) -
ProgrammeerWijzer: Programma's om te leren programmeren in het onderwijs
Publicatie met een overzicht van courante programma's om te leren programmeren in het onderwijs.
In deze ProgrammeerWijzer werden 38 programma’s, apps, tools, workshops en lespakketten verzameld. Daarbij hebben de auteurs zich beperkt tot …
Downloadbaar lesmateriaal (9)